A Sauber sok ponttal szeretne távozni Monzából

guti

A 2013-as forma-1-es világbajnokság utolsó európai futamára kerül sor ezen a hétvégén, Monzában. A világ harmadik épített versenypályája 1922-ben mindössze hat hónap alatt készült el. A pálya számos tragikus és örömteli pillanat helyszínéül szolgált, és legalább olyan ikonikus helyszínnek számít, mint Monaco vagy Spa. Ezért minden pilóta izgatottan várja az előttünk álló hétvégét. A Sauber pilótapárosa – Nico Hülkenberg és Esteban Gutierrez sincs ezzel másként. Mindketten nyertek már Monzában bajnoki címet más kategóriákban, és imádják a pálya lendületes ritmusát. Nico Hülkenberg tavaly a Force Indiával az utolsó helyről kezdte meg a futamot és csak a 21. helyen fejezte be. Idén ennél jobb eredmény elérésére törekszik. Az újonc Gutierrez viszont forma-1-es autóval most fog először Monzában versenyezni. A csapat egyértelművé tette, hogy a pontokért szeretnének harcolni a hétvége során.

 

Nico Hülkenberg:

 

„Monza nagy múlttal rendelkező pálya és az egyetlen igazán nagy sebességű pálya a szezonban. Még emlékszem a GP2-es címem megnyerésére 2000-ben. A vasárnap reggeli verseny után én lettem a bajnok. Monza alacsony leszorítóerejű beállítást igényel, amely nagyon trükkössé teheti az autó irányítását, amikor 340 km/órás sebességről nagyjából 60 km/órára kell lelassítani a sikánokban. Nagyon jó a verseny, fergeteges a hangulat, és rengeteg szenvedélyes olasz rajongó szurkol a Scuderia Ferrarinak. Élvezem az itteni versenyeket, mivel egyszerű a pálya vonalvezetése, de azért nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik. Van néhány technikás rész és sikán, valamint igazán a kerékvetők mesterének kell lenned ezen a pályán.”

 

Esteban Gutierrez:

 

„Monza nagyszerű pálya és nagyban különbözik Spa-tól. Ezt fontos észben tartani. Egy olyan pályáról, mint Spa, áttérni egy olyanra, mint Monza, nem egyszerű a vezetés, a stratégia és a beállítások szempontjából sem. A pálya a hosszú egyeneseiről ismert. Kritikus hétvége vár ránk, mert a stabilitás a lassú kanyarokban fontos és ezen a téren sajnos gondjaink vannak. Erre kell koncentrálnunk és meg kell próbálnunk fejlődni. A kedvenc részem az Ascari sikán, a bal-jobb-bal kombináció. Nagyon gyors, ha rátalálsz a megfelelő ívre, gyorsan reagálsz a rázókövekre és a huplikra; szóval jó móka. A tempónk megfelelő, de itt jó döntések meghozatalára is szükségünk lesz. Szép emlékeim vannak Monzáról, mivel itt nyertem meg a Formula-BMW-s és a GP3-as bajnoki címemet is. A GP3-as pole pozíciómra is nagyon jól emlékszem, ez hozta meg a változást, amellyel végül világbajnokságot nyerhettem, ezért nagyon különleges számomra a helyszín.”

 

Tom McCullough, a Sauber vezető pályamérnöke:

 

„Monza egyedi kihívást jelent a pilótáknak és a mérnököknek is, mivel a pálya a legalacsonyabb légellenállású beállításokat igényli. A pálya a hosszú egyeneseiről ismert. Nagy tapadásra a közepes sebességű kanyarokban és a két lassú sikánban van szükség. A pálya néhol eléggé egyenetlen és szükséges a kerékvetők használata, ezért a vezetés minősége is fontos tényező. A pálya a kevesebb kiállásnak kedvez, mert sok időt veszítesz a boxutcában. Van néhány fejlesztésünk, amelyeket tesztelni fogunk. Spa után biztosak vagyunk abban, hogy az utolsó európai futamon pontokért harcolhatunk.”

Sophie