Az időjárás miatt érdekes futamra számít Nagy-Britanniában a Sauber

gutierrez

A Sauber csapat enyhén szólva is borzasztó hétvégét teljesített a Kanadai Nagydíjon, igaz ez nem feltétlenül az ő hibájuk volt. Nico Hülkenberg és csapatársa Esteban Gutierrez sem tudta befejezni a futamot. De ennek már két hete, és a csapatnak itt az újabb lehetőség, hogy előrébb léphessenek. A Brit Nagydíjat mindkét pilóta nagyon kedveli, és szerintük az időjárás lesz a meghatározó.

 

Nico Hülkenberg:

(2012-ben a 14. helyről indulva a 12. helyen fejezte be a futamot.)

 

„A Brit Nagydíjnak híres történelme van, és ez az otthona sok forma-1-es csapatnak. Sok hagyomány kötődik a szurkolókhoz is. Kényelmesen érzem magam ezen a pályán. Különösen szeretem a Maggots, Becketts, és Chapel kanyarokat, amikhez jó vezetési képességekre van szükség. Jó móka egy forma-1-es autóval végigmenni ezeken a kanyarokon, mert itt igazán érezni a leszorítóerőt. A nagy leszorítóerő éppen ezért nagyon fontos lesz, és az aerodinamika is, mert van néhány egyenes is. A pálya nagy kihívást jelent a pilótáknak, és mellette az időjárás is bekavarhat. Ezért érdekes hétvége elé nézünk.”

 

Esteban Gutierrez:

(Tavaly nem volt a forma-1-es mezőny tagja)

 

„Silverstone egy hagyományos pálya. A pályafutásom minden évében versenyeztem itt, és ez az egyik kedvencem. A pályán sok gyors kanyar van, amiken a másodperc töredéke alatt át tudsz menni. Érezni az autó határait ilyen nagy sebességnél – mint például a Becketts kanyarban – igazán különleges. A GP3-ban Silverstone-ban szereztem a legtöbb pontot egy hétvége alatt, és a Forma-BMW-s és GP2-es győzelmeimről is szép emlékeim vannak. Általában az időjárás itt mindig kihívást jelent, ezért változatos körülményekre számíthatunk.”

 

Tom McCullough a Sauber vezető pályamérnöke:

 

“Silverstone az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya a nagy sebességű kanyarokkal és a viszonylag rövid egyenesivel, főleg összehasonlítva a mai modernebb pályákkal. A vonalvezetése a nagy sebesség miatt stabilitást követel meg és a könnyű irányváltásoknak kedvez, míg a fékeket nem terheli meg annyira. Néhol huplis az aszfalt ezért a hasmagasság megfelelő beállítása is fontos. A pálya érdessége és a nagy sebesség miatt a gumikezelés nem lesz egyszerű. Éppen ezért a Pirelli a két legkeményebb keveréket választotta – a közepes és a kemény abroncsokat. Általában nem volt egyszerű előzni ezen a pályán, de idén két DRS-zóna lesz, ami több lehetőséget biztosít a pilóták számára. Az időjárás gyakran döntő szerepet játszik a hétvége során ezért fontos lesz erre is figyelni.”

Sophie