Ecclestone rátett egy lapáttal: Három verseny is dupla pontot érhet

bernie

Bernie Ecclestone a napokban kijelentette; szeretné, ha 2014-ben nem csak az utolsó futam érne kétszer annyit, mint a többi, hanem az utolsó három verseny. Elhatározása hátterében az állhat, hogy 2013-ban a sportág televíziós nézettsége erősen megcsappant, miután Sebastian Vettel bebiztosította negyedik világbajnoki címét. Ecclestone azt gondolhatja, ha kétszer annyit érnek az utolsó futamok, akkor többen nézik meg azokat, mert változtathat a világbajnokság végső kimenetelén.

A forma-1-es csapatok azonban nem rajonganak az ötletért. A Lotus egyik szóvivője szerint „a legjobb az lenne, ha mindegyik futam dupla pontot érne.”

Az egyeztetés a csapatok és Ecclestone között még tartanak, de az istállók már összeállítottak egy „rövid” listát aggályaikról:

–        A nagycsapatok közül többen egyetértenek abban, hogy alig egy hónappal a szezon kezdete előtt felelőtlenség lenne megváltoztatni a szabályokat

–        Néhányan rámutattak arra, hogy az egy versenyes dupla pont sem nyerte el a szurkolók tetszését, és lehetőség szerint nem kéne tovább rontani a sport megítélésén

–        Egyesek szerint a szezon előtti tesztek megkezdése után, amikor már kezdenek kialakulni az erőviszonyok, nem lenne sportszerű a szabályváltoztatás

–        Mivel a Red Bull első tesztje nem éppen a terveknek megfelelően alakult, ezért az év elején gondjaik lehetnek, hogy megtalálják a megfelelő sebességet. Így riválisaik nyilván nem szeretnék, ha a szezon vége lenne a hangsúlyosabb

–        Az év elején életbe lépő szabályváltozások a kis csapatoknak lehetőséget biztosíthatnak arra, hogy minél több pontot szerezhessenek, ezért nem szeretnék, ha a nagy csapatok az utolsó futamokon előnyhöz jutnának, amikor számukra már nem lesz megfelelő anyagi háttér a fejlesztések finanszírozására

–        Azzal, hogy az utolsó pillanatban meghozott döntésekkel akarják a Forma-1-et izgalmasabbá tenni, csak arra világítanak rá, hogy valami egyértelműen nincs rendben a sport jelenlegi állapotával.

Elméletileg mindössze egyetlen csapat óvása elég lenne ahhoz, hogy a szabályváltoztatás ne léphessen érvénybe. De Ecclestone úgy tűnik, túl nagy befolyással rendelkezik a csapatok felett. A Ferrari elnöke Luca di Montezemolo decemberben azt nyilatkozta „mesterséges” dolognak tartja az ötletet, de próba jelleggel belemennek az utolsó futam duplapontossá tételéhez. Toto Wolff, a Mercedes vezérigazgatója is kifogásolta az ötletet: „A szurkolók 99%-a szerint rossz döntés született, ezért lehet, hogy érdemes lenne újragondolni a szabályváltoztatást.”

Azt még nem tudni, hogy a csapatoknak sikerül-e érvényesíteni akaratukat, vagy sem, de nem hiszem, hogy sokan fogadnának Bernie Ecclestone ellen, hiszen általában legmerészebb ötleteit is sikerül megvalósítania (gondolhatunk itt például az éjszakai verseny bevezetésére).

Sophie