Elbúcsúztatták Massát Maranellóban

massa

A Ferrari és Felipe Massa útjai az idény végén elválnak. Legalábbis ami a versenyzést illeti, de a sok szép emlék örökké megmarad, a rosszak pedig elhalványulnak. Felipe 2003-ban lett az olasz csapat tartalék pilótája, és 2006 óta versenyez vörös színekben. Ez alatt 11 futamgyőzelmet szerzett és hozzájárult ahhoz, hogy a csapat 2007-ben és 2008 -ban is világbajnok lehessen. A brazil pilóta Andrea Cremonesivel, a La Gazzetta dello Sport újságírójával beszélgetett.

Milyen érzésekkel vártad a mugellói búcsúztatót?

Felipe Massa: Boldog voltam, melegség van a szívemben, mert megköszönhettem a rajongóknak az együtt töltött éveket. Mindig támogattak, még a legnehezebb időkben is.

Nyolc év versenyzőként. Mi a titkod? Hogyan lehet valaki ilyen hosszú ideig a Ferrari versenyzője?

FM: Mindig őszinte voltam, mindent beleadtam a pályán, és a gyárban is a mérnökökkel együtt dolgozva. Azt hiszem mindig nagyon profin viselkedtem.

Emlékszel az első napodra?

FM: 2001 elején volt, éppen befejeztem a Forma-Renault sorozatot a Cram csapattal. Azért jöttem Maranellóba, hogy Jean Todttal találkozzam, emlékszem kabátot és nyakkendőt viseltem. Nagyon szoros volt, és remegtem.

Melyik a legszebb emléked abból a nagy utazásból, amit vörösben töltöttél?

FM: Egyértelműen 2008, amikor nagyon közel kerültem a bajnokság megnyeréséhez, sok versenyen diadalmaskodtam és többször is a pole-ból indultam. De a nap, amelyik örökre bevésődött az emlékezetembe az az első győzelmem, amelyet Brazíliában szereztem, 2006-ban. Egy brazilnak az otthonában nyernie olyan, mintha a világbajnokságot nyerte volna meg. Emlékszel Sennára? Amikor Interlagosban nyert boldogabb volt, mint amikor világbajnok lett! Interlagosban tanultam versenyezni, ott nőttem fel, és Ferrariban ülve nyerni azon a pályán, úgy hogy a zöld-sárga overallt viselhettem (nem a szokványos vöröset), életem legszebb pillanata volt.

Hogyan magyaráznád egy fiatal pilótának, aki a Ferrari Versenyzői Akadémiához csatlakozik, hogy mit is jelent Ferrari pilótának lenni?

FM: Hmm, először is azt mondanám, hogy nehéz bekerülni! Mert a versenyzők kiválasztása kemény folyamat és kiváltság a vörös csapat tagjának lenni. Aztán, a csapatért versenyezni egyet jelent azzal, hogy mindig rivaldafényben vagy, mindig a maximumot kell nyújtanod anélkül, hogy azzal foglalkoznál az emberek, mit mondanak rólad. Ferrarival versenyezni olyan, mint a nemzeti fociválogatott tagjának lenni, az olasz csapatban játszani, vagy mondjuk a Selecao-ban. Felkészültnek kell lenned.

A 2009-es baleseted után megváltoztak a prioritások az életedben?

FM: Egyáltalán nem. Talán csak annyiban, hogy többre értékelem az életet. Mert mindig azt gondolja az ember, hogy vele semmi rossz nem történhet, aztán egyszer csak…

Stefano Domenicali azt nyilatkozta, 2008 óta világbajnokként tekint rád. Érzékelted ezt?

FM: Teljes mértékben. Megérdemeltem volna a címet, ha számításba vesszük, hogy mi minden történt abban az évben…

Sebastian Vettel sorozatban negyedszer lett bajnok idén. Rajta vagy inkább a csapaton múlik a siker?

FM: Teljes mértékben rajta és a csapaton. Igaz ugyan, hogy ő vezeti a leggyorsabb és legkiegyensúlyozottabb autót, de ő az, aki kihozza az autóból a potenciált, ő az, aki pole-t szerez, aki hat tizeddel gyorsabb mindenkinél, beleértve a csapattársát is! Ő egy fantasztikus versenyző.

Játszunk egy kicsit: jellemezd azokat az embereket, akik a főnökeid. Kezdjük Luca di Montezemolóval.

FM: Nagyon melegszívű ember, és igazi vezéregyéniség. Tudja, hogyan kell jellemezni és eladni a Ferrarit, mint márkát. Ő a megfelelő ember az elnöki posztra és most nem csak a versenyzésről beszélek. Döbbenetes képessége van ahhoz, hogyan képviselje a céget.

Jean Todt.

FM: A legjobb tanár. 19 éves koromban ismertem meg és ő lett a legfontosabb ember a karrierem során.

Stefano Domenicali.

FM: Egyértelműen a barátom, együtt nőttünk fel a Ferrarinál.

Rob Smedley, a versenymérnököd.

FM: Fontos szerepet játszott a pályafutásom során. Amikor a Ferrarihoz érkeztem Gabrielle Delli Colli volt a versenymérnököm, de a dolgok nem úgy mentek, mint kellett volna, ezért választottam Rob-ot, aki a kezdeteknél is ott volt, már amikor teszteltem a csapatnak, akkor is. Ő ismer legjobban.

Sok csapattársad volt. Ki a legerősebb?

FM: Fernando. Schumacher is gyors, de az intelligencia kérdésében Alonso jobb, mert mindent tökéletesen össze tud rakni.

A Ferrari 2013-ban erősen kezdett, de aztán elakadt.

FM: Az év elején az autó versenyképes volt, de a hiba ott kezdődött, hogy nem tudtunk úgy fejlődni, ahogyan a többiek. A teljesítménykülönbség a világbajnokság hajrájában annak köszönhető, hogy nem a jó irányba fejlesztettünk.

Gondolkodtál már azon mihez fogsz kezdeni a Forma-1 után?

FM: Imádom a versenyzést, az életem része, ez tesz boldoggá. Talán a Forma-1 után kipróbálom magam más kategóriákban is.

Például melyikben?

FM: A DTM-ben vagy a Stock Car Brasil-sorozatban.

Webber úgy döntött kipróbálja magát a Porschénál. Gondolkodsz hasonlóban?

FM: Még nincs tapasztalatom az endurance versenyzésben, de ha több top csapat is érdekelt lenne benne, egész izgalmas lehetne.

A búcsúünnepség végén Felipe Massa egy 120 centiméter magas kupát kapott ajándékba a csapattól, melybe belegravírozták 11 futamgyőzelmét.

Sophie

One thought on “Elbúcsúztatták Massát Maranellóban

  • 2013. november 11. hétfő at 12:28
    Permalink

    NEKEM ÉS SZERINTEM VAGYUNK ÍGY EZZEL JÓ PÁRAN FELIPE MASSÁNAK SOKAT KÖSZÖNHET A FERRARI MERT FELIPE IGAZI CSAPAT JÁTÉKOS!!MINDIG ELÖTÉRBE HELYEZTE A CSAPAT ÉRDEKEIT A SAJÁT ÉRDEKÉVEL SZEMBE.ÉN A FORMA1-BE MÉG EGY ILYEN PILOTA NEVÉT NEM TUDNÁM MEGEMLITENI.ÉS MÉG VALAMI KOMOLY ESÉJT NEM KAPOT A FERRINÁL AZ ELSÖ PERCTÖL ÖT A CSAPAT A MÁSODIK PILOTA SZEREPBE KÉNYSZERITETTE.SAJNOS.FELIPE EGY PÉLDA ÉRTÉKÜ REMEK PILÓTA.REMÉLEM LESZ MÉG LEHETÖSÉGE BIZONYITANI.HAJRÁ FELIPE RENGETEGEN SZERETÜNK ÉS NEKED DRUKKOLUNK!!!CSAPATTOL FÜGETLENÜL!!!

Comments are closed.