Ferrari – A versenytempó biztató

alonso

 

Ez az időmérő se úgy sikerült az olasz csapatnak, mint ahogyan azt várták. Fernando Alonso csak a tizedik helyet szerezte meg, Felipe Massa pedig a Q3-ba sem jutott be, és a tizenkettedik lett. A csapat abban bízik, hogy a futamon sokkal melegebb lesz, és megint játszhatják már megszokott játékukat: alulról lépegetnek előre. De most ez nem tűnik egyszerűnek, hiszen az előttük lévő csapatok is híresen jók az előrejutásban: a Lotus és a Force India is bizonyította ezt. Mindenesetre nincs más választásuk, ha még idén meg akarják fogni Sebastian Vettelt.

 

Fernando Alonso:

 

„Ezen a hétvégén eddig sok problémánk volt, amiket nem tudtunk megfelelően kezelni, ide tartozik az autó egyensúlya, a vezethetősége és a teljesítménye. Ez az eddigi legrosszabb szombatunk idén, sosem végeztünk ennyire lent az időmérőn, de rögtön reagálnunk kell, és meg kell próbálni visszatalálni a szezon eleji tempónkra. Egyértelműen többre számítottunk itt, mert ez a pálya jól fekszik az autónknak, jobban, mint másoknak. A Q3-ban hezitáltunk, melyik gumit válasszuk: a keményeken kezdtünk, mert azok jobban működtek a reggeli edzésen és a Q1-ben. De aztán a közepesekre váltottunk, azzal az ötlettel, hogy egyből visszamegyek, ha nem működnek megfelelően, de aztán mégis úgy döntöttünk befejezem a köröm, és egyébként is gyorsabbak voltak az ellenfeleink. Most, megint ugyanazt kell tennünk: hátulról kell előre kerülni, de legalább már tudatában vagyunk annak, mennyire megváltozhatnak az esélyek a versenyen. Reméljük, előre tudunk lépni holnap, és annyi pontot vihetünk haza, amennyi csak lehetséges.”

 

Felipe Massa:

 

„Rendkívül nehéz napunk volt, mivel nem olyan volt az autó, mint amire számítottunk és egyik új gumin sem volt meg a tapadás. Más csapatokkal összevetve, szenvedtünk, hogy egy jó kört összerakjunk. Időt vesztettem tegnap, amikor hibáztam és ezért a ma reggeli motorcsere számos értékes kilométerembe került, és az időmérőn pont ez az idő hiányzott, hogy a Q3-ba kerüljek. Most a holnapra kell gondolnunk, mert a verseny teljesen más és remélem, hogy a teli tank, és a magasabb hőmérséklet, a mi malmunkra hajtja a vizet. Ha az autó versenyképesebb lesz, biztos vagyok benne, hogy szép előzéseket mutathatok be és jó eredményért harcolhatok.”

 

Pat Fry a Ferrari műszaki igazgatója:

 

„Ma a nagyon várt napsütés nem melegítette fel annyira a hőmérsékletet, mint azt vártuk, és főleg nem a pályát. A felszíne továbbra is elég hideg, ezért már az utolsó szabadedzésen is gondjaink voltak a tapadással, számos pilóta lecsúszott a pályáról. A dolgok csak részben javultak az időmérőre, de nem eléggé, hogy jobb legyen a tapadás. Elnézve a rajthelyünk, egyértelműen jobban szenvedtünk, mint a többiek, meg akkor is, ha elég kicsi a különbség a Fernando előtti néhány autóval. Próbáltunk javítani az autó egyensúlyán, számos megoldást teszteltünk, mialatt próbáltuk a vezethetőséget is növelni a gyors és a lassú kanyarokban is. De mindig szem előtt tartottuk, hogy a holnapi verseny a fontosabb. Magabiztosabbak lehetünk a versennyel kapcsolatban és számítunk az autó teljesítményére, amit már láttunk a hosszú etapokon és ez bizakodásra adhat okot. Az első körökben fontos lesz, hogy megpróbáljunk pozíciókat nyerni. Aztán a stratégiánk célja az lesz, hogy a lehető legjobban elősegítse pilótáink felzárkózását legközelebbi riválisainkhoz.”

Sophie