Ferrari – Másik taktika sem segített volna

domenicali

 

A Ferrari a Lotushoz hasonlóan a Monacói Nagydíj óta erős hanyatlást mutatott év eleji teljesítményükhöz képest. A csapat fejlesztésekkel próbált javítani az autó teljesítményén és ez valamennyire sikerült is. Stefano Domenicali a Ferrari csapatfőnöke a nürburgringi futam után azt mondta „a pohár félig tele van”. Ezzel Alonso is egyetértett, aki szerint azt már legalább látni lehetett a hétvégén, hogy a fejlesztések egy része jó irányba változtatott az autó teljesítményén. Ennek ellenére a csapat kicsit csalódott is, hiszen Felipe Massa vezetői hiba miatt kiesett a versenyből, már a negyedik körben, és Alonso negyedik helyezésével is az a gond, hogy a két legfőbb riválisa előtte végzett. Pat Fry műszaki igazgató pedig arról beszélt, hogy, ha nem választanak eltérő taktikát, akkor sem végeztek volna előrébb.

 

Pat Fry:

„A mai hőmérséklet és a pálya állapota más volt, mint amit az elmúlt napokban láttunk, ami erősen befolyásolta a csapatok teljesítményét. A mi esetünkben azt hiszem a végső eredményen az sem változtatott volna, ha ellentétes taktikát választunk, mert a lágyon kezdeni az ötödik vagy hatodik helyről, ugyanezt az eredményt hozta volna. A lágy abroncsokon a sebességünk jobb volt, mint vártuk, mert azt hittük érzékenyebb lesz a magasabb hőmérsékletre. Ezzel ellentétben a közepes gumik koptak jobban, és ez problémát okozott az autó egyensúlyában, ami elrontotta az első etapunkat. Sajnálom Felipét, aki megint remekül rajtolt, de sajnos blokkolta a hátsó kereket a megpördülésnél, valószínűleg a tapadás hiánya miatt. Fernando kihozta a maximumot az autóból, mindig támadni próbált, amikor ez lehetséges volt. Sajnos lecsúsztunk a dobogóról a végén, mert a Red Bull és a Lotus gyorsabb volt, mint mi. Most két hét szünet következik Magyarország előtt, ezalatt keményen fogunk dolgozni, hogy behozzuk a teljesítménykülönbséget, ami elválaszt minket az élen állóktól.”

 

Stefano Domenicali:

 

„Elnézve a jelenlegi helyzetet, úgy gondolom ez az eredmény volt a legtöbb, amit elérhettünk és nem hiszem, hogy egy másik stratégiával más lett volna a verseny kimenetele. A pohár félig tele van, hiszen értékes pontokat szereztünk, ezek az évad végén nagyon fontosak lehetnek. A melegedő hőmérséklet miatt eltérő teljesítményeket láttunk. Ez a változás jól mutatja, hogy milyen nehéz mindenki számára, hogy a lehető legjobban értelmezze a valódi versenyképességét az autó-gumi csomagnak, minden egyes pályán. Előre tekintve azt hiszem életbevágó, hogy optimalizáljuk az autó teljesítményét, mert az ellenfeleinknek sikerült. Vissza akarunk kerülni a harcba az első helyezésekért amilyen hamar csak lehet. Magyarországon más keverékeket fogunk használni, ezért fontos lesz megérteni a viselkedésüket a silverstone-i teszt után, két héten belül. Ezzel egy időben próbáljuk növelni a fejlesztési munkánk tempóját, azokra a területekre koncentrálva, ahol gondjaink vannak.”

Sophie