Hidraulikus probléma hátráltatta a Force Indiát

sutil

 

A Torro Rosso-hoz hasonlóan, a Force India is pontok nélkül zárta a Magyar Nagydíj hétvégéjét, ami az idei évben, eddig csak kétszer fordul elő; a Kínai és a Német Nagydíjon. De míg a Torro Rosso-nak a sebességével volt baj, addig a Force Indiákat technikai probléma is hátráltatta. Először Adrian Sutilnak kellet feladni a versenyt hidraulikus probléma miatt, a 19 körben, aztán az utolsó előtti körben csapattársát Paul di Restát is ugyanilyen hiba miatt kellett behívni a boxba. A csapat érthetően nagyon elkeseredett volt a verseny után, de remélik, a négy hetes szünetben javíthatnak az autó teljesítményén.

 

Paul di Resta:

 

„Jól rajtoltam, és nagyon agresszív voltam az első körben. Azt hiszem nagyjából a 12. hely környékén autóztam ekkor, de innentől nehéz volt a helyzetem, mert gondom akadt az autó egyensúlyával és a gumik teljesítményével. Kellő sebesség hiányában nem tudtuk kiautózni a stratégiánkban rejlő előnyöket, és a pontok látótávolságon kívülre kerültek. A verseny vége felé a csapat behívott a boxba, mert ugyanolyan hidraulikus problémát észleltek, mint a másik autóban. A nyári szünet után össze fogunk ülni, kielemezzük a dolgokat, és új megközelítéssel fogjuk megkezdeni az idény második felét.”

 

Adrian Sutil:

 

„Csalódott vagyok, amiért nem tudtam befejezni a versenyt főleg azért, mert rosszul rajtoltam a közepes keverékeken, de aztán vissza tudtam kapaszkodni. Közvetlenül a kiállásom előtt problémám adódott a váltóval, és nem tudtam felváltani. Bejöttem a boxba, és egyértelművé vált, hogy a hidraulika romlott el, ezért a csapat azt mondta, hogy állítsam le az autót.”

 

Dr. Vijay Mallya, a Force India csapatfőnöke és vezérigazgatója:

 

„Nem ez volt a legkönnyebb versenyeink egyike és csalódást keltő, hogy pontok nélkül kell elhagynunk Budapestet. Adrian ezen a héten ünnepelte a 100. nagydíját, de a szerencse elkerülte Magyarországon, és egy hidraulikus problémai miatt korán fel kellett adnia versenyt. A stratégiája jónak tűnt, de ezzel elvesztette az esélyét arra, hogy pontokat szerezhessen. Paul versenye meglehetősen egyszerű volt, de nem volt meg a sebességünk ahhoz, hogy a három kiállásos taktika beváljon – és ezen a fantasztikus rajtja sem segíthetett. Pár körrel a leintés előtt hasonló problémát észleltünk Paul autóján is, így őt is be kellett hívnunk a garázsba. A következő versenyig van négy hetünk, addig kielemezzük a teljesítményünket, és keményen fogunk dolgozni, hogy visszaszerezzük korábbi formánkat Spa-ra.”