James Allison már szeptemberben kezd a Ferrarinál

allison

 

Az olasz csapat július 29-én hivatalosan is bejelentette, hogy James Allison távozása után nyolc évvel ismét visszatér a Ferrarihoz, mint a karosszériáért felelős technikai igazgató. Ezzel Pat Fry munkaköre is megváltozik; ezentúl ő vezeti majd a mérnöki részleget. A feladatok elvégzéséről mindketten közvetlenül a csapatfőnöknek, Stefano Domenicalinak tartoznak beszámolóval.

 

Allison május 8-áig a Lotus alkalmazottja volt, és szerződése eredetileg 2014-ig szólt volna, de a Ferrari gyakorlatilag kivásárolta a csapatból, így a brit szakembert az Olasz Nagydíjon már biztosan tűzpiros színekben láthatjuk viszont. A Ferrarinál szerződése szeptember 1-jével lép életbe, vagyis a Belga Nagydíjon még nem vehet részt. A Lotusnál Allison helyét Nick Chester vette át.

 

A hírre felerősödtek azon nézetek, melyek szerint a jelenleg még a Lotusnál versenyző Kimi Räikkönen jövőre visszatér a Ferrarihoz, ahol Felipe Massa helyét venné át. Tény, hogy a Lotus részben James Allisonnak köszönheti tavalyi és idei jó szereplését, de az közel sem olyan biztos, hogy a finn világbajnok ezért képes lenne visszatérni régi munkaadójához.

 

James Allison karrierjét a kilencvenes évek elején kezdte a Benetton csapatnál, miután 1991-ben diplomázott a Cambridge-i Egyetemen, repüléstechnikai mérnökként. Azóta dolgozott a Larrousse csapatnak, majd a kilencvenes évek közepén visszatért a Benettonhoz, az aerodinamikai részleg vezetőjeként, de 2000-ben már a Ferrarit erősítette. 2005-ben a Benettonhoz tért vissza ismét, ám a csapat neve ekkor már Renault F1 volt. Itt helyettes technikai igazgatóként dolgozott, és 2009-ben lett technikai igazgató. A Renault F1-es csapatot pedig 2011-ben nevezték át Lotus Renault GP-nek, amely aztán 2012-ben elnyerte mai nevét: Lotus F1 néven.

Sophie