Lotus – Nem lesznek kellemetlen meglepetések

eric

A Lotus csapat három nehéz verseny után, úgy tűnik visszatalált az év eleji formájába, legalábbis erre utal a két héttel ezelőtti Német Nagydíjon elért dupla dobogó. Eric Boullier csapatfőnök elmondta, hogy jó versenyre számítanak Magyarországon, és az évad második felében is erős teljesítményt szeretnének elérni. A Fiatal Pilóták Tesztjén elvégzett vizsgálatok alapján a csapat vezetői szerint nem lesz semmilyen probléma a Pirelli abroncsaival.

Lassan elérkezünk az évad feléhez. Mit gondol a csapat eddigi teljesítményéről?

Eric Boullier: Tisztán látszik, hogy volt néhány jó hétvégénk, és voltak olyanok, amelyek várakozáson aluliak voltak. Németországban visszakerültünk az élvonalba és ilyen hétvégéket akarunk az elkövetkezendő versenyeken is, mert a világbajnoki címért harcolunk. Ha továbbra is ilyen tempónk lesz, és tudunk finomítani az autón, akkor a szezon második felében jól kellene szerepelnünk.

Miért volt az E21 olyan hatékony Németországban, amikor az azt megelőző versenyeken nem ment túl jól?

Eric Boullier: Szerintem az egyetlen hely, ahol az autó nem működött jól Kanada volt, ami a hűvösebb időnek és a pálya karakterisztikájának tudható be: túl kevés energiát igényelt a gumiktól. Más versenyeken a potenciál benne volt az autóban egy jó eredményhez, ezért nincs értelme pánikolni. Németországban láthattuk milyen az, amikor minden jól megy; mindkét pilótánk a dobogón állt – mindketten harcolhattak a győzelemért a verseny különböző szakaszaiban, és ez örömmel tölt el.

Ha már a pilótákat említette, nagyon sok a találgatás mostanában a pilótapiacon…

Eric Boullier: Nyilvánvaló, hogy a Lotus F1 Team kívánatos csapat lett a pilóták számára és tudjuk, hogy sokat beszélnek Kimi jövőjéről. De mindannyian tudjuk, hogy Kimi nem a tulajdonunk és a maga idejében meghozza majd a döntését. Természetesen szeretnénk, ha továbbra is a sport része lenne, és velünk folytatná, megteszünk mindent, hogy ez lehetővé váljon. Romain fantasztikus munkát végzett Németországban, ami megmutatta, hogy képes a legjobbakkal harcolni.

Milyen érzései vannak, ha visszatekint a Német Nagydíjra?

Eric Boullier: Nagyon jó versenye volt a csapatnak, mert igazolást nyert az a sok munka, amit Estone-ban végeztek munkatársaink. Sok időt és energiát fektettek abba, hogy minden versenyre fejlesztéseket hozhassunk és visszakerülhessünk az autóval az élmezőnybe három nehéz hétvége után, ezért nagyon elégedettek voltunk, hogy a kemény munka elnyerte jutalmát.

Összességében hogyan értékelné a csapat teljesítményét?

Eric Boullier: Az E21 jól működött és mind Kimi, mind Romain kiválóan vezetett. Jó volt a stratégiánk, volt néhány fantasztikus kerékcserénk, és ha Kimi nem veszít időt a Mercedesek mögött, vagy ha a biztonsági autó nem jön ki rosszul Romainnek akkor talán nyerhettünk volna.

Mekkora lendületet jelent ez az eredmény a csapatnak?

Eric Boullier: Pontosan arra volt szükségünk, hogy visszatérjünk a dobogóra. Továbbra is így kell teljesítenünk, hogy behozzuk a lemaradásunkat mindkét bajnokságban. Jól jön az extra motiváció egy erős eredményhez Budapesten, még a nyári szünet előtt.

Mennyire volt hasznos a silverstone-i teszt?

Eric Boullier: Fontosak voltak a mérföldek, amiket ragyogó időben tehettünk meg Silverstone-ban. Ki tudtuk használni, hogy Nico [Prost] és Davide [Valsecchi] olyan programot tudott teljesíteni, ami nem állt rendelkezésünkre a korábbi években, amikor a Fiatal Pilóták Tesztje még az év végén került megrendezésre. Szándékunkban állt Kimivel is dolgozni, de amikor kiderültek a korlátozások, amelyek a Pirelli tesztelését illetően a versenypilótákra vonatkoztak, egyértelművé vált, hogy hasznosabb, ha a normál műveleteket hajtjuk inkább végre Nicóval.

Mit gondol milyen hatása lesz a legutóbbi keverékeknek?

Eric Boullier: Budapest jelenti majd az igazi próbát, de elég adatunk van ahhoz, hogy magabiztosan kijelenthessük; nem lesznek kellemetlen meglepetések. Jól teljesítettünk tavaly Magyarországon és már nagyon várjuk, hogy idén is hasonló eredményt érjünk el.

Alan Permane, a Lotus pályán végzett munkájáért felelős igazgató, megerősítette Boullier szavait a gumik tekintetében, miszerint nem számítanak semmi gondra, és még előnyt is jelenthet a csapatnak a tavalyi abroncsok ismerete.

„Úgy hisszük az eredeti gumiválasztás – a közepes és kemény keverékekkel – nagyon konzervatív lett volna Budapestre. Természetesen az óta, a helyzet megváltozott, mivel – először ebben az évben – a tavalyi és az idei abroncsok egyfajta keverékét fogjuk használni. Ez egy ismeretlent ad hozzá az idei autó egyenletéhez, mert az abroncsok kicsit eltérnek az eddigiektől, így bizonyos szempontból eltérően fognak viselkedni. Volt lehetőségünk betekintést nyerni a működésükbe a Fiatal Pilóták Tesztjén, ezért nem aggódunk különösebben. Mindemellett pedig a tavalyi keverékekről több mindent tudunk, ez pedig jó alapnak számít.

A fejlesztések tekintetében nagyon szoros időrendünk volt a három napos silverstone-i teszten, ezért több mint elegendő munkánk volt a gumikeverékek tesztelésével és a fejlesztési eredmények megvizsgálásával. Ezért akad dolgunk bőven, mielőtt Magyarországra indulunk, aztán folytatjuk a munkát a szezon második felére készülve.”

A magyar pályáról leginkább a koszos aszfalt, és meleg jut eszébe, de ezzel azt hiszem, nincs egyedül. Elmondása szerint a csapat mindkettőre fel van készülve és próbálják a lehető legnagyobb előnyt kihozni, ezekből a feltételekből.  Alan Permane véleménye szerint is az időmérőedzés lesz a döntő a hétvége folyamán.

„Mivel nem nagyon használják a pályát az évad közben ezért nagyon száraz és piszkos tud lenni, de az állapota a hétvége során sokat javul; nem olyan mértékben, mint Monacóban, de elég nagymértékben ahhoz, hogy figyelembe vegyük; különösen az időmérőedzésen lesz jelentősége. Láthattuk mi történt Nico Rosberggel a Nürburgring időmérőjén, amikor rendkívüli mértékben javult a pálya – egy olyan helyszínen, ahol sokkal több versenyt rendeznek –, ezért erre nagyon oda kell figyelnünk szombat délután.

Az időmérőnek döntő szerepe lesz a hétvége során. Ez egy olyan pálya, ahol az előzési lehetőségekből nincsen sok, és még akkor is nehéz lesz elmenni valaki mellett, ha jelentős a sebesség különbség, ezért azon fogunk leginkább munkálkodni, hogy minél előrébb kvalifikáljuk magunkat. A Mercedesek idén már megmutatták, hogy ők a legerősebbek az egykörös sebesség tekintetében, így nehéz lesz előttük végezni, de azon leszünk, hogy minél közelebb legyünk hozzájuk a rajtrácson, ezzel megadva a legjobb lehetőséget pilótáink számára, hogy megelőzhessék őket a versenyen. Láthattuk már idén, hogy a Mercedesnek gondot okoz a gumikopás vasárnap, ebből előnyt tudunk kovácsolni, főleg meleg időben, amit gyakran tapasztalunk Magyarországon. A közepes és lágy keverékekkel pedig lényegesen szélesebb stratégiai lehetőségek állnak rendelkezésünkre.” – A szakember ezzel egyértelműen a Mercedes csapatot nevezte meg a legfőbb riválisuknak a szombati, de ebbe a csatába azért a Red Bull is biztosan beleszólhat.

Sophie

One thought on “Lotus – Nem lesznek kellemetlen meglepetések

Comments are closed.