Mercedes: fejlődtünk, de ez még kevés

hamilton

 

A Mercedes csapat a Monacói Nagydíj után Kanadában is dobogóra tudott állni, igaz most nem a legfelső fokára, és nem Nico Rosberg, hanem Lewis Hamilton lett harmadik. Rosberg az ötödik helyen végzett, elmondásuk szerint azért, mert nem volt megfelelő a gumistratégia. Az autó teljesítménye elmaradt a Red Bulltól, és a Ferraritól, de messze nem szenvedtek annyit, mint a szezon első felében, amikor az első rajhelyekről indulva folyamatosan visszaestek. Hogy ennek van-e köze a titkos teszthez, azt majd a június 20.-ai tárgyalás eldönti, de a fejlődés mindenképpen látványos.

 

Lewis Hamilton:

 

“Az autó fantasztikus volt ma, és jó volt a tapadás is a lassú kanyarokban, de ma nem volt akkora tempónk, mint Sebnek és Fernandónak. A maximumot autóztam, és mindent kihoztam az autóból, amit lehetett.  Jobb lett volna megtartani a második helyet természetesen, de Fernando nagyon gyors volt, és nehéz volt magam mögött tartani. Közel voltam, hogy visszaelőzzem, de egy kicsivel mindig gyorsabb volt. Ettől eltekintve elégedett vagyok a harmadik hellyel és sok pontot gyűjtöttünk ma a csapatnak, Nico ötödik helyével együtt. Előre léptünk a csapattal az összetettben, ami nagy energiát ad a következő versenyre, Silverstone-ra.”

rosberg

 

Nico Rosberg:

 

“Azt hiszem ma az ötödik hely volt a maximum, amit ki tudtam hozni az autóból, még ha tökéletesen ment is a versenyem, nem voltam képes akkora tempót autózni, mint az élen állók. A srácok az első kiállásnál nehéz döntés előtt álltak: aggódtunk a keményebb gumik felmelegítése miatt, ezért a szuperlágyakat tettük fel, hogy megtarthassam a pozícióm Webberrel és Alonsóval szemben, de így utólag valószínűleg jobban jártam volna, ha a másik gumikat használjuk, mert akkor hosszabb második etapot tudtam volna menni. Szereztem néhány pontot és tudom, hogy vannak még területek, ahol javítanunk kell a teljesítményünkön. De visszatekintve az elmúlt egy hónapra, egyértelműen előreléptünk, és jó volt Lewist újra a dobogón látni. Jó irányba haladunk és várom a következő silverstone-i futamot, ahol brackley-i és brixworthi csapattársaink is ott lesznek.”

 

Ross Brawn a Mercedes csapatfőnöke:

 

“Az elmúltversenyek során ritka volt, hogy a lekörözött autók ennyire fontos szerepet játszanának. Meghatározóak voltak a végeredmény szempontjából, de átjutni ezeken az autókon, mindig is a forma-1 része volt. Az autó egészen jól viselkedett, de még mindig aggódunk a gumi teljesítménye miatt, leginkább melegebb időben, ezért óvatosan kezeltük a helyzetet, főleg a kiállások utáni első körökben. Lewisnak erős versenye volt, de sajnos az utolsó körökben nem tudta megtartani a második pozíciót. Ez azonban nem rajta múlott; még mindig kell egy kis teljesítményt találnunk az autón, hogy versenyezhessünk a Ferrarival és a Red Bullal. Nicónak meglehetősen nyugodt versenye volt egy erős kezdés után és ki kell elemeznünk, hogyan tudtunk volna még jobb eredményt elérni. Elővigyázatosságból hívtuk ki harmadszor, mert a jobb első kerekét nagyon elfékezte, és nem volt veszíteni valónk, mert elég nagy volt az előnye. Összességében pozitív délutánon vagyunk túl, mindkét autó erős volt, és fontos helyezést nyertünk a konstruktőri világbajnokságban.”

 

Toto Wollf, a Mercedes vezérigazgatója:

 

“Lewis és Nico remek munkát végeztek a pályán és jó volt Lewist újra a pódiumon látni. Próbálta feltartani a verseny vége felé Fernandót, de a Ferrari egyszerűen túl gyors volt. Nicónak nem volt megfelelő a gumistratégiája, ezért nem végződött olyan jól számára a délután. Előre tekintve tudjuk, hogy további teljesítménynövekedésre lesz szükségünk, és a silverstone-i pálya nagyobb teszt lesz a gumikezelés szempontjából. Gratulálok Sebestiannak és a Red Bullnak is, nem tudtak hibázni egész délután.”

 Sophie