Pirelli – Az időjárás fontos faktor Kanadában

hembery

A Pirelli a pénteki szabadedzésre két-két szett új fejlesztésű gumit bocsát a csapatok rendelkezésére, amit már Silverstone-tól szeretnének versenyen is használni. Ezért a pilótáknak esélyük van Kanadában tesztelni az új abroncsokat. Ebbe csak az időjárás szólhat bele, mert jelenleg esőt és mindössze 14°C-ot jósolnak péntekre, ami nem a legmegfelelőbb idő a tesztelésre. Ha nem sikerül kiértékelni a gumikat valószínűleg csúszik a bevezetés. De a montreali futamon még a megszokott közepes és szuperlágy abroncsokat használhatják a pilóták. Paul Hembery elmondta, hogy két-három kiállásra számítanak, és szerinte a csapatok teljesen eltérő taktikákat alkalmazhatnak, nem úgy, mint Monacóban. Egyszóval izgalmas futamnak nézünk elébe.

 

Paul Hembery a Pirelli motorsportokért felelős igazgatója:

 

“Kanada mindig is az egyik legkiszámíthatatlanabb verseny volt a forma-1-ben. Ez részben azért van, mert kihívást jelent az abroncsoknak – főleg a nagy fékezések és a pálya tapadása miatt. a pálya sokat javul a hétvége során, ezért a jó gumikezelés lesz a siker kulcsa Montrealban, ahol az 1970-es évek vége óta rendeznek futamokat. Két vagy három kiállásra számítunk autónként, de csak a pénteki edzések után adhatunk pontos előrejelzést. Ezen a pályán az időjárás gyakran fontos szerepet tölt be; a mi első Kanadai Nagydíjunk 2011-ben jó példa erre, ami a leghosszabb forma-1-es futamként vonult be a történelemkönyvekbe az erős esőzések és a futamok megszakításai miatt. Tavaly nem esett, de új rekordot írt a pálya, azzal, hogy a hetedik győztest ünnepelhettük a hetedik futamon. A nagyfokú és csapatonként eltérő gumikopás miatt sokféle stratégiára számíthatunk, ahogyan tavaly is volt. A csapatok vagy ‘sprint’ stratégiát választanak, vagy inkább kevesebbszer állnak ki és a gumik tartósságára alapoznak. Tavaly a ‘sprint’ megközelítés nyert, de a túl sok paraméter miatt nem lehet csak a tavalyi versenyre alapozni, a csapatoknak ki kell elemeznie az adatokat, és figyelniük kell az időjárás jelentésre is – mielőtt meghozzák a végleges taktikai döntéseket. Gyakran a rugalmas hozzáállás működik legjobban, Kanadában, ezért arra számíthatunk, hogy sok csapat nyitva hagyja a kérdést, és hagyják, hogy a pilóták döntsenek.”

 Sophie