Rosberg nyerte a szezonnyitó futamot

Nico Rosberg domináns teljesítményt nyújtott az új turbófeltöltésű hibrid motorok első versenyén és megnyerte a 2014-es Ausztrál Nagydíjat Melbourne-ben.

A német pilóta remek rajtot vett a harmadik pozícióból, megelőzte Daniel Ricciardót és a pole pozícióból induló csapattársát, Lewis Hamiltont.

Rosberg a legtöbbet ki tudta hozni a W05 sebességbeli előnyéből, elszakadt a mezőnytől és pályafutása negyedik futamát nyerte meg, annak ellenére, hogy a futam első szakaszában a biztonsági autót is pályára kellett küldeni miután Valtteri Bottas Williamsével a falhoz ért és autójáról levált a jobb hátsó abroncs.

Rosberg csapattársa, Lewis Hamilton a negyedik helyre csúszott vissza az első körben, motorproblémával küzdött. Miután először zavar alakult ki arról, hogy 2008 világbajnoka folytatni tudja-e a versenyt, végül az 57 körös verseny harmadik körében a brit pilótát kiszólították a boxba.

Az ausztrálok kedvence, Ricciardo megfordította a Red Bull szerencséjét, a McLaren újonca, Kevin Magnussen előtt a második helyen ért célba.

A világbajnok csapat szenvedett a szezon előtti teszteken, de komoly előrelépést ért el Ausztráliában a Renault erőforrással, Ricciardo egy váratlan dobogós helyezést szerzett. Az ausztrál pilóta pályafutása során először állhatott dobogóra és mindjárt új csapatánál teljesített első versenyét követően.

A helyzet nem volt ennyire rózsás Ricciardo csapattársa, Sebastian Vettel számára, aki a közepes keveréken rajtolt a hatodik sorból. A versenyen szenvedett a Renault motor ereje miatt és öt kör után feladni kényszerült a versenyt.

A McLaren újonca, Kevin Magnussen első Formula-1-es versenyén dobogóra állhatott, miután a rajtot követően hajmeresztő pillanatot élt át. A Formula Renault 3.5 tavalyi bajnoka csapattársát, Jenson Buttont 3.2 másodperccel előzte meg a harmadik helyen.

2009 világbajnok az ötödik sorból indult, miután az időmérő edzés második szakaszában teljesített utolsó körében vissza kellett vennie, de okos stratégiát használva a hatodik helyre került, miután a biztonsági autó kiállt, majd megelőzte Fernando Alonsót és Nico Hülkenberget a kerékcserék második köre során.

A Williams pilótája, Valtteri Bottas Vergne-t és Hülkenberget megelőzve a hatodik lett, de sajnálkozhat, mert jobb versenye is lehetett volna. A finn pilóta a 15. helyről indulva az első hatba került, de a 11. körben a 10-es kanyarnál autójával a falnak ért és jobb hátsó defektet kapott. A Williams felfüggesztése nem sérült meg és kerékcserére a boxba állt, de addigra már a mezőny végére esett vissza. A pontszerzés legalább némi jutalmat jelent a gyors Williams számára, miután Felipe Massát a rajtot követő első kanyarnál a féktávot elnéző Kamui Kobayashi kilökött.

Kimi Räikkönen a nyolcadik helyen végzett a Toro Rosso két pilótája, Jean-Eric Vergne és Daniil Kvyat előtt.

Perez a Force Indiával, a két Sauber és a két Marussia ért még célba.

Jules Bianchi nyolc kör hátránnyal zárt és végül nem került rangsorolásra. A francia pilóta a rajtrácsról nem tudott elindulni, ezért a rajtot meg kellett szakítani és újabb felvezető kört teljesített a mezőny. Bianchi a boxutcából vághatott csak neki a versenynek a Lotus pilótája, Romain Grosjean és csapattársa, Max Chilton mögül. Utóbbi pilóta ugyan felállt a rajtrácsra, de az első felvezető körre már nem tudott elindulni.

Grosjean 45 körig jutott, majd kiállni kényszerült az E22-vel, míg csapattársa, Pastor Maldonado és a Caterham pilótája, Marcus Ericcson is a pályán állt meg nem sokkal a féltáv elérése után.

A szezon második versenye, a Maláj Nagydíj március 30-án kerül megrendezésre Sepangban.

f1hungary.fw.hu

http://f1hungary.fw.hu/banner.gif