Rosberg volt a leggyorsabb az első szabadedzésen

 

Nico Rosberg érte el a legjobb köridőt a hűvös, de napos időben a Spa-Francorchamps pályán a nyári szünet utáni első szabadedzésen.

Rosberg korán az élre állt, majd csapattársa, Lewis Hamilton 0.050 másodperccel javította meg a német köridejét.

Rosberg válaszul 1:51.577-es időt teljesített, 0.097 másodpercet javítva, míg Hamilton szintén gyors körön volt, de a Pouhon kanyarnál elhagyta a pályát. Egy körrel később újra hibázott, akkor a Les Combest vette szélesen.

A pilóták a fehér jelzésű közepes keveréket használták, mivel a pálya hőmérséklete 24 °C fok volt, amely sokkal alacsonyabb érték, mint a korábbi két helyszínen, Németországban és Magyarországon mért érték.

Fernando Alonso volt az egyetlen pilóta, aki a Mercedes párosát meg tudta közelíteni, a spanyol 0.228 másodperccel maradt el Rosberg mögött, habár rövid ideig mechanikai probléma hátráltatta munkáját.

Jenson Button a negyedik lett a McLarennel, nyolc tizedmásodperccel elmaradva Rosbergtől, edzését rövid időre DRS probléma miatt meg kellett szakítania. Kimi Räikkönen ugyan a La Source kanyarnál megpördült, de ennek ellenére az ötödik lett, még úgy is, hogy az edzés során az ERS túlmelegedése miatt a garázsban is pihent.

Sergio Perez a hatodik helyen zárt a Force Indiával Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg előtt.

Daniel Ricciardo volt a kilencedik helyen az a pilóta, aki a legjobb eredményt érte el Renault erőforrással szerelt autóval, mögötte Valtteri Bottas zárt.

Sebastian Vettel a 11. lett és a Pouhonnál elhagyta a pályát, majd a garázsban a szerelők RB10-es autóján dolgoztak. A Red Bull később megerősítette, a kipufogóval volt probléma.

Daniil Kvyat a Pouhonnál élt át hajmeresztő pillanatot, de a 12. helyen végzett Romain Grosjean és Adrian Sutil előtt.

Felipe Massa a 15. lett Jean-Eric Vergne és a Sauber tartalékpilótája, Giedo van der Garde előtt, aki a C33 erejére panaszkodott.

Pastor Maldonado a 18. helyen zárt Jules Bianchi és a Marussia tartalékpilótája, Alexander Rossi előtt, aki visszaadja az autót Max Chiltonnak, miután a brit pilóta szerződésbeli problémái megoldódtak.

A Caterham annak ellenére, hogy több fejlesztéssel is készült, így egy új orrkúp megoldással is, nem tudtak komolyabb fejlődést elérni. Lotterer a 21. lett 6.3 másodperces hátránnyal, míg Ericsson a La Source kanyarnál megpördülve az utolsó helyen zárt, egy tizedmásodperces hátránnyal csapattársa mögött.

A Belga Nagydíj második szabadedzése helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét.

f1hungary.fw.hu

http://f1hungary.fw.hu/banner.gif