Sauber – A cél továbbra is a pontszerzés

hulk

A Sauber csapat mindkét pilótája izgatottan készülődik a hétvégén megrendezésre kerülő Koreai Nagydíjra. Az 5,615 km-es pályán Nico Hülkenbergnek jó eredményei vannak, így mindig szívesen tér vissza Dél-Koreába. Tavaly a nyolcadik rajtkockából indult és végül a hatodik helyen fejezte be a versenyt. Csapattársa Esteban Gutierrez viszont még nem versenyzett a yeongami pályán, de sokat készült, hogy ne legyen hátrányban emiatt. Ahogy azt már megszokhattuk ezen a versenyhétvégén is a gumik működésének megismerése lesz az egyik legfontosabb feladat.

Nico Hülkenberg:

„Más pilótákkal ellentétben én kedvelem a koreai pályát. Jó a vonalvezetése, és mindegyik szektor nagyon különböző. Az első szakaszban van két egyenes és két hajtűkanyar. A második és harmadik rész pedig sokban hasonlít egy utcai pályára, ezért nagy kihívást jelent. Élvezem a versenyzést ezen a pályán és eddig jó futamokat tudhatok magam mögött. 2010-ben akár az ötödik helyen is végezhettem volna, ha az utolsó körökben nem kapok defektet. Tavaly pedig egy jó versenyzéssel hatodik lettem. Így jó emlékeim vannak Koreáról és már várom az előttünk álló hétvégét.”

Esteban Gutierrez:

„Izgalmas hétvége elé nézek, hiszen voltam már a koreai pályán, de még sohasem versenyeztem rajta. Azt hallottam jó a pálya, emellett pedig fontos tapasztalat lesz számomra. Korábbi versenyek kiértékelt adataiból és feljegyzéseiből próbáltam minél többet tanulni és sok belsőkamerás felvételt néztem végig, valamint ha majd ott leszünk, a szokásos pályabejárást is megtartjuk. A két hétben Szingapúr és Korea között volt időm arra, hogy megtanuljam a pályát, és amennyire csak lehetséges felkészüljek. Emellett pedig a célom továbbra is az, hogy fejlődjek.”

Tom McCullough, a Sauber vezető pályamérnöke:

„A koreai versenypályát nem nagyon használják a versenyhétvégék előtt és alatt sem. Idén is csak egy betétfutam kerül megrendezésre, amiből sok információt nem tudunk gyűjteni. Éppen ezért megfigyelni és megérteni a pálya fejlődését a hétvége során nélkülözhetetlen lesz. A yeongami pálya szektorai nagyon eltérőek, ezért kihívást jelent megfelelően beállítani az autót. Az első szektorban csak két jelentős, alacsony sebességű kanyar van, a többi részén padlógázt használnak a pilóták, ezért az alacsonyabb légellenállású beállítások a kedvezőbbek. De a másik két szektorban váltakozva fordulnak elő alacsony, közepes és nagy sebességű kanyarok, amelyeket rövid egyenesek kötnek össze. Ahogyan az előző években, idén is a szuperlágy az egyik keverék, amit használhatunk. De Szingapúrhoz hasonlóan, a másik abroncs a közepes keverék lesz, ami eggyel keményebb keverék, mint amit tavaly használhattunk Koreában. Rendkívül fontos lesz megérteni, hogyan teljesítenek ezek az abroncsok egy gyorsabb pályán, különösen a nagy sebességű kanyarokban. A legutóbbi fejlesztések úgy sikerültek, ahogyan azt vártuk, és hozzájártuk ahhoz, hogy a középmezőnyben előrébb verekedjük magunkat. Célunk továbbra is az, hogy erős időmérőedzéssel adjuk meg magunknak a legnagyobb esélyt a további pontszerzésekhez.”

Sophie