Sauber – Pontszerzés a cél

guti

 

A svájci bázisú csapatnak nem ez a legegyszerűbb, legsimább éve 1993-as megalakulásuk óta. Az alakulat autója nem a legerősebb és pénzügyi gondokkal is küzdenek, de ezek legalább megoldódni látszanak orosz befektetőknek hála. Ezért a csapat most már teljes erejével koncentrálhat a versenyzésre. A 2013-as idény tizedik versenyéhez érkezve céljuk a pontszerzés. Ez nem lesz egyszerű, mert a középmezőny erős, és a Hungaroringen nehéz az előzés. Mindkét Sauberes pilóta szereti a magyar pályát, és magabiztosan várja a hétvégi megmérettetés. Nico Hülkenberg tavaly még a Force India színeiben indult a versenyen és a tizenegyedik helyen végzett, csapattársa Esteban Gutierrez viszont még nem állt rajthoz a Magyar Nagydíjon forma-1-es autóban.

 

Nico Hülkenberg:

 

„Budapest egy olyan város, aminek nagyon jó a hangulat és sok a gyönyörű, régi épület. A Duna választja el a város két részét, és én szeretek itt lenni. 2009-ben voltam először a Hungaroringen. A GP2 sorozat szombati futamát megnyertem, és mindig jó versenyeim voltak itt. 2010-ben, az első forma-1-es idényemben itt értem el a legjobb eredményemet; hatodik lettem, pont a nyári szünet előtt. A pálya technikás, és nem lehet hibázni rajta. A középső szektorban számos kombináció található, amelyek szinte egymásba fonódnak. Ha egy picit is letérsz az ideális ívről, az egész szektort rontottad. Oda kell figyelned. Az előzés még DRS-sel együtt is nehéz. Egy egyenes van, de ez nem olyan hosszú, ezért lesz annyira fontos az időmérőedzés.”

 

Esteban Gutierrez:

 

„A nürburgringi hétvégét követően azt hiszem, Magyarországon jó versenyünk lehet. A Hungaroring egyedülállónak számít vonalvezetés tekintetében, és szép emlékeim vannak róla. Ez volt az első európai versenypálya, ahol autóba ülhettem, egy Formula-BMW-s teszten vettem részt. A pályán sok a közepes sebességű kanyar, és a stabilitás nagyon fontos. A pálya a gumikat is igénybe veszi, főleg az elnyújtott kanyarok és a magas hőmérséklet miatt. Ezeket számításba kell venni a gumikopásnál. A pálya nagyon technikás és nehéz lesz előzni rajta. A kedvenc részem, az egyes kanyartól az ötösig húzódó szakasz, különösen a négyes kanyar, ami egy gyors balos, és vakon fordulsz bele, ezért nagyon izgalmas, hogy jól eltalálod-e a kerékvetőt vagy sem.”

 

Tom McCullough, a Sauber vezető pályamérnöke:

 

„A Hungaroring igazi kihívás elé állítja a pilótákat és a mérnököket is, mivel ez az egyik legtechnikásabb pálya a naptárban. A vonalvezetéséből adódóan a pálya nagy hányada kanyarokból áll. Ez azt jelenti, hogy a szükséges leszorítóerő mértéke hasonló, mint Monacóban. Sok az elnyújtott kanyar, amelyek egymást követik, és legtöbbjük kis vagy közepes sebességű. Az időmérőedzésen elért eredmény különösen fontos, mert még a KERS és a DRS használatával is nehéz az előzés. A fontos eredményeket felmutató silverstone-i teszt után új csomaggal készülünk, a legújabb fejlesztésű abroncsokat is kiértékeltük, ezért úgy érzem jól felkészültünk a versenyre. A célunk megint az lesz, hogy minél előrébb végezzünk az időmérőn és végül pontokat szerezzünk.”

 

Sophie