Torro Rosso – Nem voltunk elég gyorsak

vergne

 

A Torro Rosso csapat az utóbbi versenyeken, nem csak a McLarennel, de sokszor a Ferrarival és a Lotusszal is fel tudta venni a versenyt, az időmérőn és a futamokon is. A Német Nagydíj hétvégéje is ilyennek ígérkezett, hiszen Daniel Ricciardo a hatodik rajtkockát szerezte meg szombaton. A verseny azonban nem alakult jól. Jean-Eric Vergne a 23. körben hidraulikai problémai miatt feladni kényszerült a Német Nagydíjat, csapattársát pedig a tizenkettedik helyen intették le. A csapat tehát meglehetősen csalódott, hiszen ezen a hétvégén az autó sebessége nem azt hozta, amit reméltek.

 

Daniel Ricciardo:

 

„Unalmas és egyhangú versenyem volt. A rajt után a lágy abroncsokon tudtam tartani a tempót, de amint a közepesekre váltottunk szenvedni kezdtem és nem tudtam olyan keményen nyomni, mint akartam volna, azért, hogy többet kihozhassak az autóból. Próbáltam nyomni, de az autó nem igazán reagált jól; a kerekek blokkoltak, és csúszkáltam, mert nem volt elég tapadás. Ez azt jelentette, hogy óvatosabban kellett vezetnem, ami nagyon idegesítő volt, mert csak köröztem és köröztem miközben egyre hátrébb estem. Ennek az okát még nem tudom, meg kell vizsgálnunk az adatokat, hogy miért voltunk ezen a hétvégén sokkal lassabbak.”

 

Jean-Eric Vergne:

 

„Nincs sok mondanivalóm, mert egész hétvégén nem volt meg a sebességünk és ez vasárnap sem változott. Nehéz volt vezetni az autót már a rajttól kezdve, aztán a kiállásom során egyszer nagyon keményet kellett fékeznem, hogy elkerüljem Di Restát, akit éppen elém engedtek ki a kerékcseréje után; ezzel időt vesztettem. A 23. körben a csapat a fülemre szólt, hogy gondok adódtak a hidraulikával, ezért fel kellett adnom a versenyt. Nagyon csalódott vagyok, mert egymás után ez a második kiesésem. Még egy hétvége, amit jobb elfelejteni.”

 

Franz Tost, a Torro Rosso csapatvezetője:

 

„Természetesen nem vagyunk elégedettek az eredménnyel; nem szereztünk pontot, pedig Daniel a hatodik helyről várta a futamot. A jelenlegi forma-1-ben ritka, hogy valaki technikai hiba miatt kényszerül feladni a versenyt, ezért különösen csalódást keltő, hogy Jean-Ericet be kellett hívnunk a garázsba hidraulikus probléma miatt. Nem volt meg a tempónk, amire szükségünk lett volna, és Daniel mindent megtett, amit tudott: harcolt a Sauberekkel és a Force Indiákkal, hogy előttük végezzen, de nem voltunk elég gyorsak, hogy elkaphassuk a McLareneket, akik nagyon erősek voltak ezen a hétvégén. Ezen okoknál fogva kicsúsztunk a pontszerző helyekről. A stratégia szempontjából egyértelmű volt, hogy a legtöbb csapat három kiállásos taktikán van. Tudtuk, hogy ez a hétvége nehezebb lesz számunkra, mert a pálya nem igazán fekszik az autónk karakterisztikájának. Tervezünk pár fejlesztést Magyarországra és még van két hetünk előtte, hogy megpróbáljunk további előrelépést tenni.”

Sophie