Vettel és a Red Bull világbajnok Indiában

Sebastian Vettel sorozatban negyedik Formula-1-es világbajnoki címét szerezte meg az Indiai Nagydíjon aratott győzelmével.

A Red Bull pilótája az első kanyarnál pole pozícióját az első helyre váltotta és bár a különböző stratégiák miatt visszacsúszott a mezőnyben, de folyamatosan irányítása alatt tartotta a versenyt.

Vettel a Pirelli lágy keverékein kezdte a futamot és elsőként cserélt kereket a második kör végén.

Amint Felipe Massa, Nico Rosberg és Lewis Hamilton is a kerékcsere mellett döntött, Vettel csapattársa, Mark Webber került az élre, míg a német pilóta a mezőnyben küzdött.

Az előzéseknek és a riválisok kerékcseréinek köszönhetően Vettel gyorsan a 18.-ról az ötödik helyre került. Annak ellenére, hogy forgalomba autózott, 18 másodperces hátrányát 11 másodpercre csökkentette mire az ausztrál pilóta a 28. körben kerékcserére állt ki.

Addigra Vettel már megelőzte Grosjeant, Ricciardót és Sergio Perezt, így a német pilóta visszavette első helyezését.

A Red Bull két pilótája utolsó kerékcseréjüket a 33. körre letudták. Webber 11 másodperces hátránya Vettellel szemben 13 másodpercre nőtt, a német pilóta a csapat utasításait követve könnyedén elhúzott csapattársától és tudott figyelni az abroncsokra.

Nem kevesebb, mint 10 körrel később a második helyezett Webber azonban generátor probléma miatt feladni kényszerült a versenyt.

Az ausztrál pilóta kiállásával Kimi Räikkönen került a második helyre, a Lotus pilótája egy 52 körös etappal próbált egy kerékcserés stratégiával a közepes Pirelli abroncsokkal végigmenni. A finn pilóta azonban nem tudta feltartóztatni a két kerékcserés stratégiával versenyző Rosberget, aki a DRS-t használva könnyedén megelőzte Räikkönent nyolc körrel a futam vége előtt. Rosberg végül 29 másodperces hátránnyal végzett Vettel mögött.

Räikkönen sebessége az utolsó néhány körben több, mint egy másodperccel volt lassabb, mint az üldözőké, így csapattársáé, Romain Grosjeané, aki 46 kört teljesített a közepes keveréken.

A francia pilóta, aki a 17. helyről kezdte a versenyt, négy körrel a leintés előtt a négyes kanyar kijáratánál előzte meg finn csapattársát, ám mivel büntetéstől tartott, azonnal visszaadta helyezését.

Räikkönen azonban a kör végén elengedte Grosjeant, így a francia pilóta zsinórban harmadszor állhatott dobogóra. Räikkönent később Massa is megelőzte a célegyenesben és a brazil pilóta a negyedik lett.

Másfél körrel később Räikkönent Hamilton és Perez is utolérte. Perez a DRS-t és a KERS-t is használva a hátsó egyenesben Hamiltont és Räikkönent is maga mögé utasította, megszerezte az ötödik helyet – amely legjobb eredménye a McLarennél.

Räikkönen két körrel a futam vége előtt állt ki új abroncsokért, de Paul di Resta előtt maradva a futam leggyorsabb körét megfutva a hetedik lett.

Di Resta és Adrian Sutil is pontot szerzett a Force Indiával, Ricciardo lett a tizedik.

Fernando Alonso, akinek esélye lett volna Vettel bajnoki ünneplését megakadályozni, balesetekkel tarkított versenyt teljesített.

A tervezettnél korábban cserélt kereket és első vezetőszárnyat, miután Webber hátsó vezetőszárnyával találkozott az első kanyarban, majd két kanyarral később Jenson Button McLarenjének is nekiütközött.

A Ferrari pilótája az egész délutánt a középmezőnyben töltötte, a 11. helyen végzett három kerékcserével. Később Ricciardóval, Pastor Maldonadóval, majd Buttonnal harcolt.

Nico Hülkenberg egész hétvégén erős teljesítményt nyújtott, a nyolcadik helyért volt versenyben, ám a futam vége előtt három körrel padlólemez probléma miatt kiállni kényszerült.

A 2013-as világbajnokság következő versenyét, az Abu Dhabi Nagydíjat november 3-án rendezik.

f1hungary.fw.hu

http://f1hungary.fw.hu/banner.gif